Groepslessen

B-kick

B-kick is wereldwijd uitgegroeid tot een populaire workout. Je combineert aerobics, vechtsport, martial arts met opzwepende muziek. Je versterkt je lichaam, verbetert je coördinatie en hebt vooral heel veel plezier. Een hoge intensiteit en veel calorieën verbranden, dat is waar B-kick voor staat.  

Body challenge

Body challenge is een total body workout die echt werkt. Door een combinatie van kracht en conditie verbrand je veel calorieën. Tegelijkertijd train je alle spiergroepen. Je kunt zelf je niveau bepalen. Daardoor is deze les geschikt voor iedereen die wil afvallen, conditie wil opbouwen of een strakker lichaam wil.

Bungee superfly

Stel je voor: jij, hangend aan een bungee-elastiek. Je springt, vliegt en duikt door de ruimte. Een full body workout met onbegrensde mogelijkheden. Dát is Bungee Super Fly. Trotseer de zwaartekracht en ervaar een workout die zó leuk is, dat je vergeet hoe hard je werkt. Voor iedereen die op een speelse manier het hele lichaam wil trainen. Om met de les mee te kunnen doen, moet je eerst deelnemen aan de workshop. Je krijgt dan uitleg over veiligheid en leert de basisstappen.

Circuit training

Circuittraining heeft als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Tijdens een circuittraining doorloop je achter elkaar versterkende oefeningen voor het hele lichaam. Ook werk je aan je conditie, omdat je aan het einde van elke oefening niet echt rust neemt. Je loopt tussen de oefeningen door in rap tempo naar de volgende oefening. Hierdoor val je af, krijg je spiermassa en voel je je fit.

Fight

Fight is een groepsles die je met kickboks-technieken en extra krachtoefeningen snel fit maakt. Zonder lichamelijk contact train je het hele lichaam en bereik je een ijzersterke conditie. Tijdens de lessen gebruik je een bokszak, waardoor je spieren krachtiger en explosiever worden. Daarnaast zorgt de combinatie van diverse technieken ervoor dat je coördinatie en techniek verbeteren.

Fresh balance

FreshBalance is een groepsles met een vaste structuur, veel variatie en zonder choreografie.  Je traint in een ontspannen, niet prestatiegerichte sfeer. Iedereen kan aan deze les meedoen. Je werkt aan cardio, kracht, stabiliteit, flexibiliteit en ontspanning. Hierdoor bereik je de ideale balans tussen een gezond lichaam en een heldere geest.

Garage workout gymnastics

Garage workout gymnastics is les voor mensen die houden van een uitdaging. Je traint flexibiliteit, core en kracht. Je hartslag blijft laag, afgewisseld met korte, intensieve workouts die je hartslag laten pieken. In de training vind je turnonderdelen terug. Je voelt je vrijer doordat je meer kunt met je lichaam.

Garage workout Military & Endurance

Garage workout Military & Endurance is een les voor echte diehards die kracht en conditie willen verbeteren. Een ding is zeker: na deze les ben je moe, maar meer dan voldaan.

Garage workout powerlifting

Garage workout powerlifting is een krachtsport die zich focust op de 'Big 3': squat, bench press en deadlift. Je leert de juiste techniek en voert ondersteunende oefeningen uit. Daag jezelf uit om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen. Deze les is geschikt voor beginners en gevorderden.

Hit conditioning

Tijdens de les Hit conditioning wissel je oefeningen af in circuitvorm. Met een High Intensity Interval Training combineer je trainen op een hoge intensiteit met rustmomenten. Door de hoge intensiteit bereik je binnen 40 minuten je doel. Intervaltraining is een handige manier om snel fit te worden. De les is geschikt voor deelnemers van elk niveau.

Indoor cycling

In een les Indoor Cycling geniet je van hetzelfde geweldige gevoel als van buiten fietsen. Train met meeslepende muziek, een enthousiaste docent en een rit vol uitdagingen. Heuvels, oefeningen en sprints, daag je conditie uit, bouw aan een sterke core en verbeter je conditie. Deze les is voor deelnemers van elk niveau.

Indoor cycling base building

Tijdens de les Indoor cycling base building werk je aan je basisconditie en train je op bijna je maximale niveau. De les is ideaal voor zowel de beginnende als de gevorderde fietser die zijn basisconditie wil verbeteren. Tip voor wie van een uitdaging houdt: volg zaterdagmorgen achtereenvolgens de base building en indoor cycling les.

Pilates

Tijdens Pilates train je je houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus je op je lichaam en geest. Het is een goede workout waarbij je spiergroepen rond je buik, rug en bekken tegelijk versterkt en rekt. Zo krijg je een evenwichtig en soepel lichaam. Hiermee verklein je de kans op blessures en bescherm je je rug in het dagelijks leven.

Step style

Step is een leuke variant van een normale aerobic en wordt uitgevoerd met behulp van een step. Een energieke les vol uitdagende choreografieën.

Flow yoga

Flow Yoga is een rustige yogastijl afgeleid van de Ashtanga yogavorm. Karakteristiek voor Flow Yoga is de zachte en vrije benadering van de houdingen. Je wisselt af tussen ontspannen houdingen en meer dynamische en statische houdingen, waarmee je kracht opbouwt. Hierdoor is de belasting voor je lichaam beperkt en zijn de lessen fijn voor zowel beginners als gevorderden. Centraal in de les staat de continue beweging van de ene yogahouding naar de volgende in een rustige en zachte ‘flow’. Die ondersteun je met je ademhaling.

Poweryoga

Power Yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga die is afgeleid van de Ashtanga yogavorm. Je neemt achtereenvolgens staand, zittend en liggend houdingen aan. Je voert deze houdingen direct na elkaar uit. Samen vormen de houdingen een serie, die per les verschilt. De houdingen ondersteun je met ademtechnieken en focus. De les eindigt met ontspanning van geest en lichaam.

Yang-Yin yoga

Combineer actie en ontspanning met deze gecombineerde yin en yang yoga les. Je begint actief met een serie krachtige en dynamische lichamelijke houdingen. De tweede helft van de les versterk en versoepel je pezen, bindweefsel en gewrichten door diepe rekkingen. Activeer en ontspan.

Yin yoga

Yin Yoga is een yogavorm waarbij je houdingen vasthoudt. In de les versterk en versoepel je je pezen, bindweefsels en gewrichten. De houdingen rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. Yin yoga verbetert de bewegelijkheid van het lichaam, dus maakt het leniger. Ook zorgt de les dat de gewrichten beter in conditie komen, dus sterker worden. De les brengt lichamelijke en mentale ontspanning.

Yourline+

Yourline+ is een 6 weken durende lifestyle cursus. In klein groepsverband van maximaal 20 deelnemers leer je in 6 cursusavonden op een interactieve manier alle belangrijke aspecten van voeding, sport en rust.

Zumba

Tijdens Zumba kun je heerlijk swingend dansen op Latijnse en andere internationale opzwepende muziek. Deze les geeft je een hoop plezier en tegelijkertijd verbrand je vet, verstevig je je spieren en verbeter je je conditie!

Meer informatie?

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen 24 uur contact met je op!

 

Sportcentrum Atlas in Volendam is dé plek voor Groepslessen, Yoga en Personal Training. Bij Sportcentrum Atlas ben je verzekerd van de beste begeleiding en de persoonlijke aandacht die nodig is om je doelstellingen te halen. Wij hebben voor iedereen die slanker, fitter of sterker wilt worden, wilt revalideren of een heel andere doelstelling heeft, een oplossing. Alle nieuwe leden starten met een Gratis proefweek.

Sportcentrum Atlas helpt jou met effectief afvallen!

Wil jij graag beginnen met afvallen maar je weet niet hoe? Sportcentrum heeft dan voor jou dé oplossing. Onze trainers helpen jou met zo snel en veilig mogelijk afvallen.  Ben je benieuwd hoe wij je gaan helpen met a...

David Rug en Nek helpt je van je nek- en rugklachten af

David Rug en Nek helpt je van je nek- en rugklachten af David Rug en Nek helpt je van de rugklachten af.  8 op de 10 Nederlanders hebben minstens een keer in hun leven rugklachten of nekklachten. Klachten aan de rug komen he...

Edwin de Boer

Als fanatiek schaatser en tegelzetter wordt mijn rug flink op de proef gesteld.

Lees meer

Leonie Tol

Leonie tol: In 2015 werd ik geopereerd na jaren van zware herniaklachten.

Lees meer